Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 7,4% în aprilie, după ce în martie au urcat cu 3,1%, în timp ce în lunile ianuarie și februarie avansul s-a situat la 25,4% și, respectiv, 17,7%.
Cota de piață a Dacia s-a situat la 1,8%, în luna mai, potrivit Oficiului de Înmatriculări Auto german.
Dintre cele 33 de mărci analizate, 21 au înregistrat creștere a vânzărilor, iar restul scădere.
Șapte mărci au consemnat creșteri mai puternice decât Dacia. Înmatriculările Jeep au crescut cu 84,6%, la 757 mașini, cele ale Nissan cu 36,6%, la 4.682 autoturisme, cele ale Renault au urcat cu 32,5%, la 8.883 unități, în timp ce Volvo a avansat cu 29,6%, la 3.063 unități, Mazda cu 26,7%, la 4.523 mașini, Skoda cu 22,6%, la 15.884 mașini, iar Citroen cu 22,2%, la 5.098 autoturisme.
În primele cinci luni, vânzările Dacia au crescut cu 9,7%, la 20.618 unități, reprezentând o cotă de piață de 1,6%.
Totalul vânzărilor auto din Germania în ianuarie-mai s-a situat la 1,26 milioane de mașini, cu 3,4% mai mult față de aceeași perioadă a anului anterior.
Dintre mărcile analizate, 18 au avut o evoluție pozitivă la cinci luni, iar restul scădere.
Mazda a consemnat cel mai puternic avans în Germania în primele cinci luni, de 26,5%, la 23.608 unități, urmată de Nissan, cu un avans de 26,3%, la 26.589 unități, Jeep cu 25,8%, la 3.191 mașini, Skoda cu 16,7%, la 71.347 mașini, Jaguar cu 15,9%, la 2.130 autoturisme, Land Rover cu 15,2%, la 6.815 unități, și Ford, cu 13,6%, la 88.900 unități.
Germania este a doua piață ca mărime pentru Dacia, după Franța.
În Franța, creșterea înmatriculărilor de autoturisme Dacia noi în Franța a încetinit în mai la 10,8% față de 45,6% în aprilie, dar a rămas cea mai puternică dintre mărcile cu vânzări semnificative în ianuarie-mai, perioadă în care Dacia este prezentă cu Sandero și Duster în top zece al celor mai vândute mașini.
Înmatriculările Dacia au crescut în mai cu 10,8%, la 7.564 mașini. În primele cinci luni ale anului, vânzările Dacia în Franța au crescut cu 27%, la 47.199 de mașini.